Van Nelleweg 1 – Rotterdam

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Je vindbaarheid verbeteren in de organische, niet-betaalde zoekresultaten van Google.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Je vindbaarheid verbeteren in de organische, niet-betaalde zoekresultaten van Google.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) via Google

Meer bezoekers naar je website met zoekmachine optimalisatie.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) gaat over het maken van aanpassingen in delen van je website. Als je een website of webshop hebt is zoekmachine optimalisatie een essentieel proces om meer bezoekers naar je website te krijgen. Door de optimalisatie van je website wordt de vindbaarheid van je website verhoogd in zoekmachines. Het doel is om meer relevant verkeer naar je website te halen en dus meer aankopen en leads te genereren.

Optimalisatie voor een betere vindbaarheid.

Zoekmachine optimalisatie is een combinatie van onder andere content optimalisatie, linkbuilding en het optimaliseren van websitetechniek. Hierdoor wordt de relevantie voor belangrijke zoekwoorden vergroot en stijgt de autoriteit van je website. Dit zorgt ervoor dat het Google algoritme een hogere kwaliteitsscore toekent aan je website. Deze hogere kwaliteitsscore heeft tot gevolg dat de posities van jouw website op belangrijke zoekthema’s stijgen. Dit resulteert in meer relevante websitebezoekers.

Zoekmachine optimalisatie resultaat

Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Zoekmachine optimalisatie, ook wel search engine optimization (SEO) genoemd, wordt gebruikt om websites hoger te laten ranken binnen de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google. Door de optimalisatie van je website wordt de vindbaarheid van je website verhoogd in de zoekmachines. Zoektermen die voor de website belangrijk zijn zorgen hierdoor voor meer relevante bezoekers naar de website. Deze optimalisaties worden zowel on-page (content en techniek) als off-page (linkbuilding) uitgevoerd.

Doelen van een goede SEO strategie.

Bovenaan komen in Google

Website snelheid verbeteren

Meer relevante bezoekers

Artikelen op relevante websites

Meer aanvragen & bestellingen

Relevante en originele content

Graag een keer gratis sparren?

Gratis sparren over online marketing resultaten

Het verschil tussen SEO en SEA

Waar SEO zich richt op topposities in de organische (niet-betaalde) resultaten, draait het bij SEA om de posities van de advertentie (betaalde) resultaten. SEA staat voor search engine advertising. Deze vorm van adverteren zet jouw website direct hoog in de zoekresultaten van Google. Zodra je advertentiebudget op is verdwijnt je advertentie weer, totdat je dit budget opnieuw aanvult. Iedere klik op je advertentie kost namelijk geld, in tegenstelling tot bij SEO.

Verschillende vormen van zoekmachine optimalisatie.

SEO content

Content betreft de informatie die met de bezoeker gedeeld wordt, zoals teksten en afbeeldingen. Aan de hand van deze zaken begrijpt zowel de bezoeker als Google zelf waar je website over gaat. Een tekst kan door middel van SEO copywriting geoptimaliseerd worden, zodat deze beter door Google gelezen wordt. SEO teksten sporen de lezer eveneens aan tot een conversie.

Techniek

De techniek zorgt voor een betere werking en gebruiksvriendelijkheid. Ook zorgt een goede technische werking ervoor dat Google jouw website goed kan lezen. Denk bij techniek aan zaken als de laadsnelheid, de responsiviteit voor mobiele gebruikers, het installeren van de juiste plug-ins en het schoonhouden van de code.

Linkbuilding

Linkbuilding is een belangrijke pilaar van zoekmachine optimalisatie. Elk domein van een website wordt door zoekmachines een autoriteitswaarde toegekend. Deze waarde wordt opgebouwd door het aantal kwalitatieve en relevante backlinks, ofwel links op externe websites. Die kun je zien als een stem op je website. Hoe meer goede en relevante websites het over je website hebben, hoe belangrijker je website is volgens Google.

Google Mijn Bedrijf voor lokale SEO

Voor sommige ondernemers is het erg belangrijk dat ze lokaal, in hun eigen plaats goed gevonden worden in Google. Iemand die in Amstelveen een lekke band krijgt, wil in Amstelveen een fietsenmaker vinden. Door middel van Google Mijn Bedrijf wordt de lokale vindbaarheid van jouw bedrijf geoptimaliseerd. Je bedrijfsprofiel geeft de locatie van je onderneming aan en komt daarmee ook op Google Maps terecht.

Wat je van mij mag verwachten

Optimalisatie met een strategie en gedachte erachter

Bij iedere klant zorg ik voor een strategie op maat. Tijdens het intakegesprek van de campagne worden de doelstellingen en mogelijkheden besproken. Op basis daarvan wordt onderzoek gedaan naar de meest gunstige mogelijkheden om te optimaliseren. Na goedkeuring wordt de actielijst aangemaakt en gaan we beginnen.

Proactieve monitoring van de posities in de zoekmachine

Als SEO specialist zorg ik voor consequente monitoring van de posities in de zoekmachine(s). Er wordt onder meer gekeken naar hoe de rankings ontwikkelen, hoeveel klikken de posities opleveren en of aanpassingen nodig zijn. Cijfers omtrent de concurrenten en ontwikkelingen hierin worden meegenomen. Zo blijven we efficiënt optimaliseren op jouw website verkeer.

Altijd inzicht in je campagne en de werkzaamheden

Om te zorgen dat jij tijdens de campagne weet waar ik allemaal mee bezig ben werk ik met actielijsten en overzichtelijke dashboards. Zo heb je te allen tijde inzicht in de werkzaamheden en resultaten. Je weet dus altijd waar je voor betaalt en hoe het ervoor staat.

Periodieke updates en evaluaties

Naast de actielijsten krijg je ook een overzicht van de voortgang per maand (of eventueel per kwartaal). De resultaten worden samen doorgenomen. Daarbij wordt ook vooruitgekeken om te zorgen dat we op koers blijven om de doelstelling te behalen of overtreffen.

Samen constant verbeteren?

Gratis sparren over online marketing resultaten

Hoe zoekmachine optimalisatie werkt

Plan van aanpak

Het begint met een gronding onderzoek naar het gedrag van je doelgroep, onder andere door een zoekwoordenonderzoek. Daarnaast controleren we kritisch de techniek van je website. Hierbij wordt gekeken naar mogelijke verbeterpunten. Vervolgens gaan SEO copywriters aan de slag met het schrijven van teksten voor potentiële klanten. Tot slot zetten we linkbuilding in om de autoriteit van je website te verhogen..

Zoekwoordenonderzoek

Om goed gevonden te worden in Google is het van belang te achterhalen op welke zoekwoorden je doelgroep zoekt. Deze zoekopdrachten kun je door middel van een zoekwoordenonderzoek achterhalen. Met de zoekwoordenplanner tool van Google Ads kan eenvoudig het zoekvolume op een ingevulde term bekeken worden. De zoekwoordtool van Keywordtool is ook een aanrader.

Strategie

De juiste strategie is essentieel voor zoekmachine optimalisatie. Om doelgericht te kunnen werken dien je te weten op welke zoekwoorden je wilt focussen. Ook is het belangrijk te weten waar verbeterpunten voor je website liggen. Hierbij wordt gekeken naar zowel content, techniek als het linkprofiel. Dit is de beste methode om een plan en doelstelling op te stellen. Vervolgens kunnen we hier gestructureerd mee aan de slag gaan.

Aantal conversies verhogen

Het uiteindelijke doel is altijd dat een bezoeker op je website een aanvraag doet of bestelling plaatst. Bovenaan staan in Google is namelijk leuk, maar als je websitebezoekers geen aanvragen of bestellingen plaatsen heb je daar vrij weinig aan. Door middel van conversieoptimalisatie wordt de website zo ingericht dat bezoekers sneller en makkelijker hiertoe aangezet worden.

Doorlopend proces

Een van de grootste misvattingen over zoekmachine optimalisatie is dat het een eenmalige opdracht is. De manier waarop zoekmachines websites indexeren en het algoritme waarmee ze de positie in de zoekresultaten bepalen wijzigt namelijk continu. Daarnaast zijn je concurrenten hier ook mee bezig. Het is daarom belangrijk dat de optimalisatie van jouw website een doorlopend proces is.

Mijn zoekmachine optimalisatie diensten

Content

Jouw content geschreven op basis van het zoekgedrag van jouw klanten.

Linkbuilding

Artikelen en vermeldingen op websites die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Techniek

Een website die geoptimaliseerd is voor de crawlers van de zoekmachines.

Google Mijn Bedrijf

Breng jouw bedrijf en producten lokaal beter onder de aandacht.

Blogs over zoekmachine optimalisatie

Laten we een afspraak in de agenda zetten

Veelgestelde vragen over zoekmachine optimalisatie

🔎 Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Bij zoekmachine optimalisatie wordt de website op een dusdanige manier verbeterd dat deze beter vindbaar wordt in zoekmachines zoals Google en Bing. Onderwerpen als teksten, afbeeldingen, de technische werking en de autoriteit van een domein worden structureel geoptimaliseerd. Na verloop van tijd gaat de website hierdoor hoger scoren op Google wanneer relevante zoektermen worden ingevoerd. 

De volgende diensten vallen bij ons onder Zoekmachine Optimalisatie:

  • Content
  • Techniek
  • Linkbuilding
  • Google Mijn Bedrijf
🔎 Wat kost zoekmachine optimalisatie (SEO)?

De kosten van het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie is afhankelijk van de hoeveelheid werk dat het online marketing bureau voor je uit gaat voeren. Er kan daarbij ondersteund worden, maar er kan ook voor gekozen worden om de werkzaamheden volledig uit handen te geven. Zoekmachine optimalisatie is een continu proces, omdat er periodiek werkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Vanwege een voortdurend veranderend algoritme kan voor de prijs nooit een resultaat gegarandeerd worden.

🔎 Waarom zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Zoekmachine optimalisatie werkt door structureel optimalisaties aan je website door te voeren. De optimalisaties worden op drie vlakken uitgevoerd: content, techniek en linkbuilding. Op basis van een zoekwoordenanalyse naar belangrijke zoektermen worden de werkzaamheden op relevante termen ingedeeld. Op termijn wordt de website hierdoor beter vindbaar op deze zoektermen.