Van Nelleweg 1 – Rotterdam

Floris Wulffele

Aangenaam kennis te maken.

Floris Wulffele

Aangenaam kennis te maken.

Floris Wulffele afgestudeerd Small Business en Retail Management 2011

Stukje historie.

Nadat ik binnen 3,5 jaar op 21 jarige leeftijd mijn Small Business & Retail Management opleiding had afgerond wilde ik graag direct aan de slag. Dit was in het jaar 2011, een jaar waarin veel bedrijven het zwaar hadden met de economische situatie. In dat jaar ben ik aan de slag gegaan als accountmanager bij een internationale handelsonderneming. Gedurende deze periode was online marketing sterk in opkomst. Daarnaast kwamen er steeds meer opleidingen en cursussen beschikbaar over online marketing. Zo ben ik in 2012 vanuit interesse gestart met het volgen van de HBO module “Inleiding Webmarketing”.

Behoefte tot meer kennis.

Na het volgen van de HBO module “Inleiding Webmarketing” kreeg ik serieuze interesse in online marketing. Gedurende de werkzame periode bij mijn eerste werkgever wilde ik graag meer kennis opdoen over online marketing. Helaas was mijn toenmalige werkgever hier geen voorstander van. Dit hield in dat als ik mezelf hier verder in wilde verdiepen ik dat moest doen in mijn eigen tijd en van mijn eigen geld. In 2013 heb ik besloten de helft van mijn vrije dagen op te nemen en te investeren in mijn kennis. Dit heb ik gedaan door middel van het volgen van de opleiding “NIMA B eMarketing” op HBO+ niveau (EQF 7).

NIMA-B eMarketing

"Quitters never win and winners never quit"

Graag een keer gratis sparren?

Gratis sparren over online marketing resultaten
Floris Wulffele eerste webshop bestelonlinewijn

Mijn eerste eigen bedrijfje.

De NIMA B eMarketing opleiding bestond uit een theorie en een praktijk gedeelte. Voor het behalen van het praktijkgedeelte was het essentieel om een online marketingplan te maken voor een bedrijf. Om die reden ben ik mezelf in 2013 gaan inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Zo is mijn eerste bedrijfje “bestelonlinewijn.nl” ontstaan. Ik heb 240 flessen wijn ingekocht en ben gestart met het opzetten van mijn eerste webshop. Hiermee heb ik tevens mijn NIMA B eMarketing diploma mee behaald.

Aan de slag uit naam van Google.

Niet lang na het afronden van mijn NIMA werd ik gebeld door een recruiter. Zo kreeg ik de vraag of ik “voor de grootste zoekmachine ter wereld” wilde werken. Uiteraard heb ik hier niet lang over hoeven nadenken en ben ik direct aan de slag gegaan als Agency Account Strategist. Dit hield in dat ik (kleinere) marketingbureaus ging helpen bij het vergroten van kennis en omzet door middel van Google Adwords (tegenwoordig Google Ads). Omdat ik in mijn functie slechts tijdelijk support mocht geven op accounts miste ik de verdiepingsslag.

Floris Wulffele Google Partners voetbalteam
Floris Wulffele bij Expand Online

Werken voor Expand Online.

Ik wilde graag lange termijn relaties aangaan met klanten en advies geven over andere kanalen dan alleen Google. In 2016 ben ik daarom gestart als ecommerce consultant bij Expand Online in Rotterdam. Mijn eerste “eigen klant” was de Splenter Schoenen met meerdere vestigingen in Zeeland. Gedurende deze periode heb ik voor My Jewellery met een social media campagne een internationale succescase op Facebook gehad. Daarnaast is deze case zowel voor de Dutch als European Search Awards genomineerd.

Expand Online werd Dept.​

In het jaar 2017 is Expand Online door middel van een fusie met TamTam overgaan op de naam Dept. Gedurende deze periode heb ik mogen werken voor klanten als Omoda en Dekbed-Discounter. In deze periode heb ik Dutch Search Awards gewonnen voor Dekbed-Discounter, Omoda en de Splenter Schoenen. Daarnaast een Digital Communication Award voor Dekbed-Discounter en tot slot een European Search Award voor de Splenter.

Floris Wulffele wint European Search Award met Splenter Schoenen

Gewonnen awards

Winner Dutch Search Awards 2018 – Best use of Search in Retail (Dekbed-Discounter)

Winner Dutch Search Awards 2018 – Best Low Budget Campaign (de Splenter Schoenen)

Winner European Search Awards 2019 – Best Low Budget Campaign (de Splenter Schoenen)

Winner Digital Communication Awards 2019 – Strategy of the Year (Dekbed-Discounter)

Winner Dutch Search Awards 2019 – Best PPC Campaign (Omoda)

Genomineerde cases

Nomination Dutch Search Awards 2017 – Best Social Advertising Campaign (My Jewellery)

Nomination European Search Awards 2018 – Best Use of Social Media Campaign (My Jewellery)

Nomination Dutch Search Awards 2019 – De Grote Prijs (Omoda)

Plan een gratis brainstorm sessie in.

oktober 2020
ma di wo do vr
28293012
56789
1213141516
1920212223
2627282930